Question (if possible drag and drop) with variable input

akhan-6388
akhan-6388 Community Member Posts: 5
Hi all,

I hope there is somebody who can help me. I have a self made question (on page 2). It works with variables. There are 15 different lines with text. If you click on a text, it will hide and the same text will appear with an other colour. By clicking on 1 of the 15 lines a variable will set on 1. All lines have their own variable. You can max choose 10 lines/texts.

By going on the third page, the clicked/selected texts must come back. I want a question with a piramide where you can drop the 10 lines you selected on page 2.

Is this possible? Sorry for my poor English and I hope I discribed my question/problem clear.

Comments

• akhan-6388
    Additional information / example. Hope this helps you guys understanding my problem.
    Picture 1 is question 1. Picture 2 is question 1 answered.
  • akhan-6388
    Additional information / example. Hope this helps you guys understanding my problem.

Here picture 1 is question 2 (if possible drag and drop) with the input of question 1. And picture 2 is question 2 answered.
  • mnotermans5114
    mnotermans5114 Community Member Posts: 916 ☆ Roadie ☆
    Your problem isnot clear. What you want for sure is possible, but i donot see an issue to tackle or solve. So a sample of what you want and a question on the problem you need fixed would be nice. I for sure can help. Noticing your in NL( Netherlands ? ) so if needed we can talk in Dutch as im Dutch too :-)

KInd regards,

Math
  • akhan-6388
    Hoi Math,

Kijk dat maakt communiceren net even wat makkelijker. Ik heb het eea (omdat ik niets mag delen van mijn werkgever) veranderd qua tekst. Bij vraag 1 kan ik maximaal 10 fruitsoorten selecteren. En graag wil ik deze geselecteerde items van vraag 1 weer terug laten komen in vraag 2. Vraag 2 is een drag and drop vraag.

Waar nu Fruitsoort 1, Fruitsoort 2, etc staat zou dus de geselecteerde fruitsoorten moeten staan uit vraag 1.

Bijgaand een PKG file.
  • mnotermans5114
    Zal waarschijnlijk een oplossing met variabelen worden. Ik ga er eens naar kijken...

PS. je kunt me rechtstreeks mailen op [email protected]
  • mnotermans5114
    Basis opzet heb ik werkend, ga die nog in 't weekend verbeteren, zodat je 'm zelf ook kunt hergebruiken.
    Waar het op neerkomt is dat je op de een of andere manier de correcte data moet doorgeven. Beste oplossing daarvoor zijn arrays.

Hier staat een voorbeeld hoe je 't een en ander met Arrays in Lectora kunt doen. Weliswaar voor Lectora desktop gemaakt, maar die is makkelijk om te bouwen voor Lectora Online.
    https://community.trivantis.com/shared-content/array-helper/

Overigens denk ik dat je je gehele opzet beter kunt veranderen naar een Javascript gebaseerde oplossing.
    Stel je voor dat je gewoon 1 element hebt dat je 10x, 20x zovaak als je wilt, gebruikt op je pagina. Javascript zorgt er dan voor dat elk element zijn unieke text en kleur heeft. En ook verandert van kleur als je klikt. Ook veel makkelijker als er iets moet veranderen...andere kleur, andere tekst... 1 regel wijzigen in je code en klaar... in jouw opzet nu... allemaal wat lastiger...
  • mnotermans5114
    Hoi Asman,

Deze setup/package toegevoegd werkt. Aantal zaken verbeterd zodat de titel overzichtelijker is. Zit wat Javascript in dat alles regelt. Is nog niet klaar, oa. als je een element deselecteert op pag. 1 dan haalt ie 'm nog niet uit de array/variabele die ik gebruik om alles door te geven.

Kijk er zelf maar eens naar of je dat kunt oplossen...zoniet neem contact op en ik kijk er alsnog naar.

Grts,
    Math
  • mnotermans5114
    Made sure that removing an item works properly too. 2 nice functions in the Javascript for that.
    Or in Dutch....

Openstaande punt uit bovenstaande gefixed. Nu zoekt en verwijdert een functie een gedeselecteerd element, en geeft dus altijd de correcte array door aan de variabele en dus beschikbaar op elke pagina.

Als je vragen hebt, laat maar horen.

Grts,

Math

PS: @akhan.6388 zie overigens dat er wel nog een leuke uitdaging inzit. Op pagina 2 hoe had je gedacht de 'positionering' van de fruitsoorten in 'rangorde' te beoordelen ??

...aangezien de volgorde waarin de gebruiker elementen op pagina 1 selecteert compleet willekeurig is... en je dus niet weet welk onderdeel hoe gesleept wordt op pagina 2 ;-)

Heb daar overigens wel ideeen over/voor... maar goed...laat maar eens horen wat jij denkt en wil....
  • mnotermans5114
    @akhan.6388 Kon 't niet laten om m toch helemaal te fixen.
    Nu zit er dus een 'correcte volgorde' in het script. Daarop wordt gechecked op de 2e pagina. Zet je de 'fruittypes' niet in de goede volgorde krijg je een melding dat het niet helemaal goed is en mag je 't nog 1x proberen...

Have fun...
  • akhan-6388
    <span class="handle-sign">@&lt;/span>mnotermans Super, ik ben helemaal blij. Ik ga er in duiken, maar kan wel zien dat je goed bezig bent geweest hoe ik het hier zo lees. Topper! Heel erg bedankt.

Wat betreft vraag 2, in het voorbeeld heb ik het echt als een vraag geformuleerd (in de zin van deze kan goed/fout zijn). Echter had ik de vraag anders moeten formuleren/een andere vraag moeten stellen in deze voorbeeld. Zoiets als; Rangschik deze op basis van het fruitsoort dat jij het meeste eet. Hierbij is 1 het meest gegeten fruitsoort wat jij eet en 10 het minst door jou gegeten fruitsoort. Vraag 2 is origineel een vraag waarin naar de voorkeur gevraagd van de cursist gevraagd wordt.

Ik hoop dat ik iets van de Array/Javascripts ga begrijpen. Ben hier namelijk niet heel erg in thuis. Leuke uitdaging dus voor deze regenachtige weekend!

Nogmaals bedankt en ik kom vast nog wel even in de lucht voor vragen heb ik het idee.