Confusing variable in my report

adimitrievski8582
adimitrievski8582 Community Member Posts: 5
In our report we get confusing variables, hot to get the answers in understandable format. You can see the example of our report below. Thanks.

Tue, 19 Apr 2016 13:46:14 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_6180=0;VarTriQA_6167=0;VarTriQA_6156=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:14 GMT: SetValue("cmi.suspend_data", ";~;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_6180=0;VarTriQA_6167=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0;") => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_6180=0;VarTriQA_6167=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_6180=0;VarTriQA_6167=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: SetValue("cmi.suspend_data", ";~;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_6180=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0;") => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_6180=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_6180=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: SetValue("cmi.suspend_data", ";~;VarTriQA_6180=1;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0;") => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_6180=1;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_6180=1;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_17105=0;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:15 GMT: SetValue("cmi.suspend_data", ";~;VarTriQA_17105=1;VarTriQA_6180=1;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0;") => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:16 GMT: GetValue("cmi.suspend_data") - ;~;VarTriQA_17105=1;VarTriQA_6180=1;VarTriQA_6167=1;VarTriQA_6156=1;VarTriQA_5801=1;VarTriQA_5319=1;VarTriQA_5173=1;VarTriQA_4837=1;VarTriQA_4632=1;VarTriQA_4444=1;VarTriQA_4300=1;VarTriQA_4049=1;VarTriQA_2952=1;VarTriQA_2252=1;VarTriQA_2110=1;VarTriQA_844=1;VarTriQA_20558=0; => 0
Tue, 19 Apr 2016 13:46:21 GMT: GetValue("cmi.completion_status") - completed => 0

Comments

  • jvalley4735
    jvalley4735 Community Member Posts: 1,310 ♪ Opening Act ♪
    Our suspend data is actually not intended to be an output for the user, but a way to save and restore our variable state.  You may want to turn on interactions to get the answers in a more understandable format.

     
  • adimitrievski8582
    adimitrievski8582 Community Member Posts: 5
    Can you tell me wich interactions to turn on to get the answers in understandable  format ?
  • mallow76
    mallow76 Community Member Posts: 123
    If your questions are in a Test or Survey section section then you can opt to 'Report Test/Survey interactions to the LMS'. This option is available when you begin the publish to SCORM process. Not all LMSs accept this information though as it is only an 'optional' aspect of the SCORM specification. You'd need to determine whether the LMS you use does accept this information. If it does then you should have reports that will be able to display the interaction data in a more logical and readable format.

    The data that you have already has been captured by using the 'retain value between sessions' option for each interaction. This is captured in the LMS's SuspendData field and is, as you have found out, just a long string of your data. Though if you have the option of using something like Crystal Reports to report on the data then you could set up some rules/formulas to better format it.